novy uzivatel

Středa Březen 12 13:04:19 CET 2003

On Wed, Mar 12, 2003 at 12:37:47PM +0100, MASTIX wrote:
> chmod je mi docela k ničemu protože bych musel změnit úplně celý strom
> řekněme třeba chmod 700 / abych dosahl toho efektu ze bych pak chtel
> povolit jen pro uzivatele nebo skupinu přístup  pouze k jedinému
> adresáři.

Abyste zamezil pristupu, staci aby prislusni uzivatele nemeli pravo x k
jedinemu nadrizenemu adresari. Pak uz tam nevlezou. Doporucuji Vam
nejprve nastudovat unixova prava, nez se vrhnete do neceho slozitejsiho.

> Ještě k odpovědi pana Kerslagera ...ten uživatel nebude muset spoustet
> zadnou aplikaci teda krome shelu jen bych potreboval aby byl v  jednom
> adresáři tam si dělal psí kusy ale nemohl se dostat jinam.
>
> ...o těch access listech nic nevím můžete mi říct něco bližšího nebo
> nějaký link.

http://acl.bestbits.at

Pokud si prohlednete posledni clanek o FS na abclinuxu.cz, tak tam
najdete odkazy.

ACL je to, co muzete delat ve Windows NT/2000/XP pri pridelovani prav na
konkretni adresare a soubory (pro jednotlive uzivatele nebo skupiny).

Podpora pro ACL na ext[23] je v posledni bete RH Linuxu. Pro starsi si
musite prelozit jadro sam (nebo pouzit to z bety). K tomu samozrejme
budete potrebovat i prislusne nastroje (viz ten odkaz nahore).

U jinych FS nebo distribuci to muze byt jinak (ACL pro ext FS nebyly do
RH 8.0 zarazeny kvuli problemum se stabilitou).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz