ALICE a partitions

Bronislav Klapuch bk na klapuch.com
Středa Březen 12 20:33:49 CET 2003

Potřebuji vytvořit v systému ALICE pod SUSE 7,3 ( nejsem si jist, zda to ve
vyšší verzi neřeší Autoyast2 ) takovou konfiguraci, aby bylo možno zachovat
stávající operační systém (většinou WIN98) na instalovaném počítači bez
ztráty dat.
Už jsem zjistil, jak nastavit konfiguraci pro zmenšení disku na předem
definovanou velikost, vytvořit nové partišny, naformátovat je (použije to
parted), zatím však nemám vyřešeno, jak rozdělit disky, u kerých obecně
neznám velikost a hlavně ani jejich původní rozdělení. Prostě potřebuji
zmenšit jednu blíže neurčenou partišnu a na uvolněné místo přidat ext2 a
swap partitions.
K tomu potřebuji nastavit zavaděč - nejlépe LILO tak, aby z menu šly spustit
všechny ( pravděpodobně dva ) operační systémy.Jedná se o instalaci z NFS
instalačního serveru (ne z CD). Instalované počítače jsou desítky až stovky
mně v tomto okamžiku neznámých počítačů, o kterých vím, že na nich s
největší pravděpodobností běží většinou WIN98, které by měly běžet i
nadále. Je nutné, abych tuto záležitost řešil v rámci SUSE 7.3 a tedy
systému ALICE.
Možná je řešení v programu parted ?

Vím že se jedná o velmi specifickou záležitost, ale věřím, že se najde
někdo, kdo má v této oblasti větší zkušenosti než já a poradí mi.
Pokud mne odkážete na RTFM, nasměrujte mě na jaký. Zatím jsem nastudoval
všech 119 stránek manuálu ALICE.pdf a jsem zaregistrován v alice suse
mailinglistu.
Budu vděčen za každou radu.

--

Bronislav Klapuch