memory.pl v mrtg

Čtvrtek Březen 13 14:07:31 CET 2003

igor kompas píše:
> Skusal som monitorovanie vyuzitia RAM pomocou mrtg presnejsie scriptu memory.pl.
> Ale dava mi uplne ine hodnoty ako napr. free alebo aj cat /proc/meminfo
> ohladom volnej pamate. MaxBytes mam samozrejme nastavene spravne.
> Neviete niekdo kde moze byt chyba ,mne sa zda ze ten script je chybny.
	Možná je to spíš tak, že ukazuje něco jiného než si myslíte.
Podívejte se na dovnitř, skript taky použije /proc/meminfo a pak

    $gettotal = $outfree+$outcached+$outbuffers;
    print $gettotal."\n";

Já sám jsem všechny skripty z contribu bral jenom jako ukázku, co by se tak
asi dalo dělat a jak, a pak si napsal skripty vlastní - konkrétně u paměti
mě třeba víc zajímá paměť použitá aplikacemi a navíc ji chci v procentech -
tam se taky líp hlídá MaxBytes ;-), nějak takhle:

 $mem = $b[1] if ($b[0] =~ /^Mem/);
 $mem = 100*$b[2]/$mem if ($b[0] =~ /^-\/+/);
$swap = 100*$b[2]/$b[1] if ($b[0] =~ /Swap:/);