USB flashdisk 2.0

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Březen 13 12:48:15 CET 2003

On Thu, Mar 13, 2003 at 12:08:24PM +0100, Petr Skoda wrote:

> A) je v normalnim treba RH8.0 podpora 2.0 ? (pri experimentech s 2.5.X
> jsem nasel cosi jmenem ehci-hcd - ale nemel jsem nic s USB2.0 abych to
> ozkousel - ten starsi flashdisk (ma ho manzelka od firmy) se chytl.
>
> V 2.4.X jsem ale nasel jenom ohci a uhci kteri jsou pry (podle
> Readme) USB1.1

Ve vanilla 2.4.20 je určitě podpora EHCI, ve 2.4.19 od SuSE také.
Jestli je i ve starších, to nevím. Řadič to detekuje, modul se načte,
ale nemám to na čem vyzkoušet prakticky.

> B) videl a zkousel nekdo takovy disk -? Jaka je prenosova rychlost ?
> (u toho stareho mi chodilo zapis 400 kB/sec , cteni 900 kB/s)
> coz pri kapacite 512MB je stejne pomale jako obstarozni vypalovacka.

Někde jsem viděl testy takového disku, bylo to rychlejší, ale ne nějak
řádově. Dostali se tuším lehce přes 1 MB/s, s USB 1.1 to bylo 600 KB/s
zápis, 900 KB/s čtení. Problém je v tom, že limitujícím faktorem je tu
rychlost samotné paměti a jejího řadiče. Proto se asi do podpory USB 2.0
u flash disků výrobci nijak přehnaně nehrnou. Ty výsledky jsem viděl
nejspíš v Chipu (papírovém) nebo na Světě hardware
(http//www.svethardware.cz/).

                                                         Michal Kubeček