Licenční podmínky APV pro MFČR

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pátek Březen 14 08:41:14 CET 2003

Pavel Janík wrote:
> Já jsem si z vašeho webu stáhl software epo.zip, jehož URL jsem zahlédl
> v jedné z konferencí (URL zní přesně
> http://adis.mfcr.cz/adis/jepo/offline/epo.zip) archív určený pro lokální
> použití. V jednom z jeho souborů je i knihovna PJ uvolněná pod licencí GNU
> GPL. Tímto bych chtěl vyjádřit své přání získat i zbytek aplikace pod
> licencí GNU GPL, tedy včetně zdrojových textů. Toto přání je podloženo
> bodem 2b licence GNU GPL:

To se tyka toho danoveho priznani, ktere nejde prohlizet z Mozilly?
Ptal jsem se na Urade pro ochranu hospodarske souteze, jestli si mysli,
ze je v poradku, abych si musel kupovat Windoze pro vyuzivani aplikace,
ktera byla vytvorena na naklady danovych poplatniku (tedy i za moje
penize) a tim padem by mela byt pristupna vsem bez rozdilu.
Prekvapilo me, ze mi odpovedeli (dokonce doporucenym dopisem, ackoliv ja
jsem jim psal mail), ale neprekvapilo me, ze mi sdelili, ze na tom
veskrze nic spatneho nevidi. Ze pry k tomuto reseni bylo pristoupeno s
vedomim, ze vetsina potencialnich uzivatelu stejne pouziva MS Windoze &
MS IE a tim padem z kristalove koule vydedukovali, ze zpristupnenim te
aplikace pouze pro tyto uzivatele "byly usetreny penize danovych
poplatniku".
Takze ja to chapu tak, ze zadali zakazku firme, ktera je sice levna (a
kdo vi jestli), ale neschopna vytvorit Javovou aplikaci jinak nez v
klikacim prostredi nejakeho Microsoftiho builderu, nebo jak se to jmenuje.
Prilezitostne muzu ten papir z UOHS nascanovat a vystavit (bohuzel ho
ted nemam s sebou, takze nekdy priste).

Michal Ludvig