Licenční podmínky APV pro MFČR

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Pátek Březen 14 10:52:48 CET 2003

Michal Ludvig wrote:

> To se tyka toho danoveho priznani, ktere nejde prohlizet z Mozilly?
> Ptal jsem se na Urade pro ochranu hospodarske souteze, jestli si
> mysli, ze je v poradku, abych si musel kupovat Windoze pro vyuzivani
>  aplikace, ktera byla vytvorena na naklady danovych poplatniku (tedy
> i za moje penize) a tim padem by mela byt pristupna vsem bez rozdilu.
>  Prekvapilo me, ze mi odpovedeli (dokonce doporucenym dopisem,
> ackoliv ja jsem jim psal mail), ale neprekvapilo me, ze mi sdelili,
> ze na tom veskrze nic spatneho nevidi. Ze pry k tomuto reseni bylo
> [...]

Ja tam vcera posilal tu stiznost take; takze oni jsou presvedceni, ze je
to v poradku? Mimochodem jsem si letmo proletl i tu licenci a zarazila
mne zminka o GNU GPL, jen jsem uz nesel dal do hloubky.
Kam si tedy ma clovek stezovat? To poruseni licence by bylo zavazenejsi,
ale co kdyz se oni rozhodnou nedelat vubec nic?

Pokud by ta aplikace byla zastavena a zacalo se to nejak resit, mohlo by
to ve vetsine lidi vyvolat proti linuxove komunite zapornou reakci, oni
preci problemy nemaji. Naopak kdyz to nechame plavat, muzeme se dockat
dalsich podobne vypecenych aplikaci.
My nejsme zadna organizace ani sekta, mozna by bylo idealni, kdyby si to
vzaly na starost firmy jako SuSE, Apple atp. jejichz zajmy to opravdu
vazne poskozuje (?)

--
Vaclav Dvorsky
http://www.akira.cz