Licenční podmínky APV pro MFČR

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pátek Březen 14 20:43:01 CET 2003

   From: Pavel na Janik.cz (Pavel Janík)
   Date: Thu, 13 Mar 2003 21:54:12 +0100

Zdravím všechny,

   > hlavní dodavatel programového vybavení pro daňová přiznání použil jako
   > jednu z komponent systému knihovnu PJ, která je šířena za podmínek licence
   > GNU GPL (jak jsem později zjistil, je to uvedeno i na
   > http://adis.mfcr.cz/adis/jepo/info/licence.htm).

další zajímavou informací, kterou jsem si včera neuvědomil je, že v tomto
softwaru (tedy v knihovně PJ) je provedeno několik úprav, které jsou šířeny
jako celá upravená verze bez toho, aby byl splněn zejména následující bod
licence GNU GPL, pod kterou je původní software šířen:

,----
|   2. You may modify your copy or copies of the Program or any portion
| of it, thus forming a work based on the Program, and copy and
| distribute such modifications or work under the terms of Section 1
| above, provided that you also meet all of these conditions:
|
|     a) You must cause the modified files to carry prominent notices
|     stating that you changed the files and the date of any change.
`----

V upravených zdrojových textech tato "prominent notice" bohužel není
umístěna, proto distributor těchto úprav (a teď už je to opravdu pouze
a jen MF ČR) porušil licenci původní knihovny. A to bez ohledu na ostatní
věci, o kterých mluvím ve svém původním dopise!

Na druhou stranu ministerstvo financí se v tomto případě může obrátit na
soud a hájit svá práva, neboť nepředpokládám, že by někdo z MF ČR prováděl
úpravy tohoto zdrojového textu. Tedy je velká pravděpodobnost, že se
porušení licence dopustil i někdo, kdo tento zdrojový kód předal MF ČR.
--
Pavel Janík

Yeah, that kernel is so great it finds hardware you don't even have.
                  -- Steve Alexander (Silicon Graphics) about Linux on MIPS