Graficke SCP ?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Březen 19 10:10:16 CET 2003

On Tue, Mar 18, 2003 at 08:10:31PM +0100, oldfrog na volny.cz wrote:

> Jste to vystihl. Pripada mi neuveritelne, ze ssh, ktere
> vzniklo z duvodu bezpecnosti, vyzaduje shell. To se
> nejak nepovedlo...

Vzhledem k tomu, že sama zkratka "ssh" znamená "secure shell", mi to
zase až tak moc neuvěřitelné nepřipadá. Hlavním smyslem je realizace
vzdáleného přístupu - proto tedy ten shell. Věci jako scp nebo sftp
jsou jen jakási rozšíření navíc. To, že se potom uživatelé snaží ssh
používat jen ke kopírování souborů nebo tunelování protokolů a pracně
vymýšlejí, jak se zbavit té možnosti nalogovat se, na hlavním smyslu
a účelu ssh nic nemění. Používám-li nástroj k něčemu jinému, než k čemu
je určen, musím s problémy počítat.

                                                      Michal Kubeček