jaky hw pro prac. server?

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Březen 19 10:55:55 CET 2003

> chtel bych koupit domu starsi pocitac a vyclenit ho jako "pracovni"
> linuxovy server na tvorbu webovych stranek + vyvoj web aplikaci +
> zalohy. potrebuji, aby na nem bezel apache, mysql, samba, dns. na
> tento server se budou ukladat i data ze 3 win. stanic. bude pripojen

moja [odskusana] konfiguracia na domaci server, ktory bezi apache, php4, postgresql, dhcp server, dns cache, sambu, ftp, postfix+antivir (amavis+clamav), router s 802.11b kartou do internetu, masquerading, shoutcast server, a co ja viem co este, je intel p100 natoceny na 120mhz, 64mb ram, hdd 1.2gb system + 8gb na /var. bezi uplne v pohode, akurat ked som na to pustil este squida, tak uz zacal trochu swapovat... :-p minusy su pomale diskove prenosy a nizky vypoctovy vykon, cas od casu by sa zislo viac, mam tu napr jednu sql tabulku skoro s milionom riadkov, a ked selectujem podla regularneho vyrazu v textovom stlpci, trva to aj 5 minut (novsie pentium to popri inych veciach zvladne za 8 sekund).

na vyvoj klasickych webatych rieseni je to imho optimalna konfiguracia, blby algoritmus si clovek vsimne ovela lahsie ako ked vyvija na silnej masine. zalohovanie tam este len budem davat, taktiez ups a gsm mobil kvoli security vychytavkam, notifikaciam, a nejakym sluzbam via sms, ale myslim ze sa to nijak vyrazne na loade neodrazi.

procesorovo podla mna vystacis s akymkolvek intelovym pentiom, pamate radsej viac. masquerading+apache+php+postgres je na 32mb prakticky nebehatelne, niekedy trvalo 10-20 sekund kym sa odswapoval a zacal makat, a ked tolko cakam na lanke na webstranku, tak prechadza trpezlivost. 48mb je nutne minimum, 64mb postacuje, 96mb by uz bola tazka pohoda. btw je tam rh 6.2.