velky ping pro test wifi

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Březen 19 11:30:12 CET 2003

> Zdar,
>
> ja:~$ sudo ping -s velke_cislo www.isp.cz
>
> jak velke_cislo se jeste muze pouzit pro reportovani ztrat dat ISP, aby
> to ovsem jeste melo nejakou vypovidaci hodnotu? Muze to byt vice nez
> MTU? Muze to byt treba 5000? Nebo 50000? Znamena to pak jeste neco pro
> realny provoz?

IMHO klidne okolo 32000.

> Rad bych, aby to povedelo neco treba o tahani souboru, ktere se nam
> nekdy NESMIRNE VLECE a ja nevim proc.

Meli jsme tu odobny problem - "normalni" provoz relativne OK
(ojedinele vypadky), pristup na ftp take relativne OK (listing
apod), stakovani KO (stahlo se vzdy par kB pokud vubec,
stahovani navazano, ale data neprichazely).

Po konzultacich mj. i v teto konferenci jsem zjistil toto :

 - meli jsme spatnou linku, ktera dokazala beze ztrat prenest
paket o velikosti radova stovky B, ale mela docela problemy s
velikosti okolo MTU.

 - pokud se komunikuje na urovni pod MTU a nejaky paket se
poskodi, je obvykle TCP mechanismem znovu vyzadan, prenese se na
druhy (treti ...) pokus a uzivatel si toho ani nevsimne

 - prenosy z FTP behaji s pakety radove desitky kB. Tyto se
samozrejme fragmentuji, ale problem je v tom, ze fragmenty o
velikosti MTU neprosly nikdy vsechny bez chyb -> maxipaket nejde
z fragmentu sestavit -> maxipaket se prenasi znovu, opet se
neprenesou vsechny fragenty ...

Takze IMHO ma smysl zkouset "protlacit" vetsi pakety.
Pokud mate pochybnosti, zkuste si sledovat pakety pomoci
tcpdump-u.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s