programovani v X

Jiří Václavovič jvaclavovic na kerio.com
Středa Březen 19 16:45:24 CET 2003

Ondrej Tuma wrote:

> Qt je stale jeste ve hvezdach, nebot pokud vim do ted neni jasne,
> jestli se autori nerozhodnou pro komerci ci ne..

qt je sirena bud pod licenci gpl, nebo pod komercni licenci. gpl verze
tedy bude k dispozici porad, ale programy ktere pomoci ni vytvorite musi
byt take sireny pod gpl. pokud by jste je chtel prodavat, musite si
koupit licenci

> Xt tam je to pokud jsem to dobre pochopil velice zajimave, ale
> neprinasi takove kvality jako nadstavby, zase vysledek by mel byt
> nejen stabilnejsi ale také mene narocnejsi na HW

xt je o uroven niz nez qt nebo gtk, myslim ze nema moc smysl ji
pouzivat, pokud nepotrebujete neco specialniho

> GTK ma hned nekolik vyhod, vedle toho ze je velmi rozsirene, existuji
> i projekty jako PHP-GTK, GTK under Win32 viz treba Gimp, nebo GTK
> under pascal viz FreePascal, pokud vim tak porblemy s licenci rozhodne
> nama, a jeji knihovny jsou pouzivany v kde jakem programu, asi stale
> jeste vice nez u QT, takze vetsinou si uzivatel nebude muset neco
> special doinstalovat. Ale je to preci jen nadstavba...

jak gtk tak qt jsou multiplatformni, obe muzete pouzit jak v linuxu, tak
ve windows (a buh vi kde jeste). qt je napsana v c++, gtk v cistem c,
nicmene obe maji rozhrani do dalsich jazyku (perl, python, c++ u
gtk...). rozsirene jsou obe asi stejne, na qt je zalozeno kde, na gtk gnome

s pozdravem
j. vaclavovic