umount pri shutdown

Patrik Ostrihon pa3k na pa3k.sk
Čtvrtek Březen 20 10:31:33 CET 2003

Dňa Št, 2003-03-20 at 05:06, oldfrog na volny.cz napísal:

> Takze remount ro staci? To mi to vyjasnuje...

Ano staci, ked je fw readonly tak je stale konzistentny, nic sa na nom
nemeni.

> Proc nechavame /proc pripojene?

No lebo ho este mozu potrebovat programi, ktore sa este mozu spustit
(napr vypnutie UPS ak sa jedna o shutdown pri vypadku napajania)
Na druhej strane je to virtualny filesystem nijak mu neuskodi ked
zostane pripojeny.

> Jeste mne zajima, zdali i po haltu bezi init (v nekonecne smycce).

Najdete to v zdrojakoch  kernel/sys.c funkcia sys_reboot.
Ked uvazuje pripad, ze sa nebude vypinat pocitac ani restartovat tak sa
zavola funkcia machine_halt

Na i386 to vyzera takto.

void machine_halt(void)
{
}

No ale aby som Vam odpovedal, init neskonci (nastal by kernel panic).
Zavisi na implementacii initu napr. init z balicku busybox zostane
takto:

static void loop_forever(void)
{
        while (1)
                sleep(1);
}

Ak vas zaujima ako sa sprava vlastne zvysok systemu, tak tak ako ked v
nom bezi jeden proces, ktory nic nerobi. Ak si nezrusite routrovacie
tabulky, pravidl paketfiltra ... (pripadne dalse tabluky jadra) pred tym
nez vykonate halt, tak Vam masia bude v halte normalne routrovat ...

pa3k