zprovozneni PHP a Apache

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 20 18:44:12 CET 2003

On Thu, 20 Mar 2003, Matus fantomas Uhlar wrote:

> Tomas Mudrak <60738 na mail.muni.cz> wrote:
> -> - kdyz v shellu napisu: php < blabla.php, na konzoli se mi vygeneruje
> -> prislusny html kod, jenze v mozile kdyz dam url napr.: file:///home/bla.php
> ->   tak se mi v okne objevi zdrojak scriptu.
>
> cez 'file sa to da tiez, akurat treba v mozille nastavit pre dotycny
> mime typ interpreter php; potom by to malo fungovat aj bez apacha (ak
> php je nainstalovane, co vy mate). vyplnte
> Edit/Preferences/Navigator/Helper Applications/New Type a je to.

To je sice mozne, ale obskurni. Vystup toho skriptu totiz muze dost silne
zaviset na prostredi, ktere mu apache poskytne a ktere nema Mozilla (ktera
vidi pouze zdrojak) moznost nijak vycarovat. Nehlede na to, ze na urovni
Apache muze byt provedeno spousta dalsich veci (ruzna premapovani
filesystem <-> URL, multiviews, autentizace ...), ktera pri pristupu pres
file:// proste fungovat nemuzou.

-- Honza Houstek