Re: tisk SAMBA - účtování

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Březen 24 11:54:47 CET 2003

DH> Dobrý den,
DH> sdílím tiskárnu přes SAMBU pro WinXP a chtěl bych mít určitý přehled
DH> kolik který uživatel vytiskne. Nějakou statistiku, která by se
DH> generovala např do HTML. Chtěl bych také uživatele nějak omezovat -
DH> třeba 10 stránek na den, ap. Existuje něco, co by to umožňovalo?

Ja bych to neresil na urovni samby, ale na urovni spoolera. Problem je
ovsem v tom, jak urcit pocet stran. Tiskovou ulohu generuje primo ovladac
windows v ruznych jazycich. Sice si lze predstavit nejaky filtr, ktery
pozna pocet stranek, ale muze byt dost nespolehlivy.

Druha moznost je cist HW pocitadlo primo na tiskarne, ovsem ne kazda
tiskarna ho ma a navic je treba ho precist ve spravnou chvili (coz nemusi
byt zcela trivialni, protoze velke tiskarny mivaji pamet i na desitky
jednodussich stranek dopredu).

-- Honza Houstek