tisk SAMBA - účtování

Pondělí Březen 24 17:27:30 CET 2003

On Mon, Mar 24, 2003 at 11:38:13AM +0100, David Hartman wrote:
> Dobrý den,
cau

> sdílím tiskárnu přes SAMBU pro WinXP a chtěl bych mít určitý přehled
> kolik který uživatel vytiskne. Nějakou statistiku, která by se
> generovala např do HTML. Chtěl bych také uživatele nějak omezovat -
> třeba 10 stránek na den, ap. Existuje něco, co by to umožňovalo?
>
> Našel jsem na netu prinbill ale nějak se mi ho nepodařilo rozjet.
No, uz tu ludia nieco povedali, ja k tomu tiez nieco pridam.

Pocitat sa da najjednoduchsie tak, ze samba bude ukazovat
Postscript-compatible tlaciaren, a accounting spravis na urovni spoolera.
Konkretne ten printbill je velmi zaujimavy.

Ja som to riesil v januari. Z printbill-u som vykuchal niektore zaujimave
napady, spravil do toho databazovy backend a Web/CGI frontend. Funguje to tak,
ze clovek si musi vopred zaplatit. Pri tlaceni sa vygeneruju nahlady, vypocita
pocet stran a spotreba toneru. Uzivatel si potom pozrie webstranku (napriklad
priamo na printservri, kde bezi mozilla v kiosk mode), klikne na obrazok
svojho vytlacku, zvoli tlaciaren a autentizuje sa (ziadna "-fikace", hehehe),
a ked ma dost prachov, tak sa to vytlaci.

Teda to nejake zlozite nie je. Odporucam sa pozriet lepsie na ten printbill,
urcite sa to da usposobit na tvoju situaciu. Kludne sa pozri aj do zdrojakov,
je to IMHO prehladne.

> Díky, DH
Bye,

                            rm -f /bin/laden