VT8233A -problem se zvukem

Vlasta Šeliga xseliga na fi.muni.cz
Pondělí Březen 24 19:08:13 CET 2003

MUDr. Kamil Navratil wrote:
>  Souhlasím s kolegou. Ten chip prostě nefunguje a nikdy fungovat nebude. I
> ve M$ Windows způsobuje tuhnutí a vleklé problémy. Já jsem toho tolik
> přečetl a vyzkoušel, až jsem ho v Biosu vypnul a vrátil se ke svému es1371,
> který funguje k naprosté spokojenosti.

Mi to jede v pohode, musel jsem zkompilovat alsu z cvs - tenkrat s nejakym obskurnim --with-via8233a nebo tak nejak.
Nicmene po hodine brouzdani po google a homepage alsa projektu mi to jede.

Desku mam Gigabyte 7VRX
Xmms mi jede na esd ;-), mam debiana.

Zkuste procist nasledujici link, kernel sem kompilovat nemusel:
http://www.alsa-project.org/alsa-doc/doc-php/template.php3?company=VIA&card=&chip=via8233a&module=via82xx

Jo, jenom nezapomente, ze pokud Vam jede alsa, je zvukovka by default potichu - coz muze neprijmne prekvapit. Takze to chce nejaky setmixer (kupodivu origos alsamixer mi nejede, resp po peti minutach jsem od toho za strasneho nadavani vstal a pouzivam setmixer)

Tohle cut&paste s /etc/modules.conf && ze stranek alsy - a voila mam pocit, ze jenom s timhle sem to rozjel v pohode.
        # ALSA portion
        alias char-major-116 snd
        alias snd-card-0 snd-via82xx
        # module options should go here
        # OSS/Free portion
        alias char-major-14 soundcore
        alias sound-slot-0 snd-card-0
        # card #1
        alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
        alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
        alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
        alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
        alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

BTW v XP taky nemam problemy se zvukem, aplikoval jste via4InAll (mozna tomu ted rikaji Hyperion)?