tisk SAMBA - účtování

Pavel Hroch pavel.hroch na centrum.cz
Úterý Březen 25 00:58:47 CET 2003

"David Hartman" <linux na cag.cz> píše v diskusním příspěvku
news:3E7EE015.9020307 na cag.cz...
> Dobrý den,
>
> sdílím tiskárnu přes SAMBU pro WinXP a chtěl bych mít určitý přehled
> kolik který uživatel vytiskne. Nějakou statistiku, která by se
> generovala např do HTML. Chtěl bych také uživatele nějak omezovat -
> třeba 10 stránek na den, ap. Existuje něco, co by to umožňovalo?
>
> Našel jsem na netu prinbill ale nějak se mi ho nepodařilo rozjet.
>
> Díky, DH

Nedávno jsem řešil podobný problém.
Použil jsem spooler CUPS (www.cups.org).
Vytvořil jsem na straně severu (Linux SUSE 8.1 + SAMBA)  postscriptovou
tiskárnu (HP LJ 1200).
Na straně klientů (Win XP) jsem nainstaloval univerzalni postscriptovej
ovladac (PPD soubor) od Adobe.
Spooler CUPS potom generuje logy page_log, a myslím že i umožňuje nějaká
omezení v počtu vytištěných stránek/den.
Doporučuji odkaz: http://us3.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/cups.html

Fungovalo mi vše kromě tisku na šířku. Problém byl pravděpodobně v PPD
souborech.

Nakonec jsem se musel uchýlit k neelegantnímu řešení:
Při tisku v Sambě "odchytím" postscriptový soubor, přečtu z něj počet
stránek, a zapíšu je do logu. Tím tedy přicházím o možnost jakkoli omezovat
či sledovat počet vytištěných stran přes spooler CUPS.

Pavel Hroch

---