Upgrade RH 7.1 na 8.0 - .journal v rootu

Jaroslav Kucera unclefido na mail.muni.cz
Středa Březen 26 09:48:56 CET 2003

On Wed, 26 Mar 2003 07:55:16 +0000, Boruvka wrote:

> Zdravim vsechny,
>     po upgrade z RH 7.1 (ext2) na RH 8 (ext3) spustenim instalace RH8 s volbou upgrade + prevod FS na ext3 se mi v "/" objevil soubor".journal" o velikosti cca 33MB (velikost se nemeni, datum je z doby upgrade). Prvni co me napadlo... smazat ho... zazalohoval jsem ho tedy, a pote se ho pokusil smazat - bezuspesne - "Operace neni povolena."
>
> Co to je za soubor, musi tam byt, pripadne k cemu slouzi ci jak se ho zbavim?

Ext3 je zurnalovaci filesystem a prave ten ".journal" mu slouzi cache
provedenych/planovanych operaci. Kdyz ti potom masina nahodou zbuchne, tak
se nemusi fsck vzdy tak snazit jako v pripade Ext2 a vetsinou staci se jen
kouknout do .journal jake ze operace to byly pred padem provadeny a
zkontrolovat jestli se provedly uspesne. ==> NEMAZAT .journal je kamarad
:-)

--
Jaroslav Kucera

`long long long' is too long for GCC