Jak nahrat modul po startu PC (v RH)

Čtvrtek Březen 27 14:33:49 CET 2003

On Thu, Mar 27, 2003 at 10:48:52AM +0100, Petr Simek wrote:

> Jenze tohle vubec nic nezavede, dokud neco nepouzije zarizeni eth0,
> tak ten modul e100 proste zaveden nebude. A ja chci zavest ten modul
> aniz by se na to zarizeni sahlo..

Pomineme-li skutecnost, ze k zavadeni modulu neni duvod (kdyz je system
schopny ho zavest automaticky v okamziku, kdy ho potrebuje), muzete
vzdycky napsat do /etc/rc.d/rc.local:

modprobe modul

Pokud by vam to nestacilo, lze pouzit treba fintu (do modules.conf):

above ip_conntrack ip_conntrack_ftp ip_nat_ftp

tenhle zapis vyuziva skutecnosti, ze pokud nekdo provozuje maskaradu,
tak se vzdy nahraje modul ip_conntrack. A protoze nechci mit problemy s
FTP, tak potrebuju zavest moduly ip_conntrack_ftp a ip_nat_ftp. Zminena
direktiva zpusobi, ze po nahozeni maskarady jsou tyto moduly automaticky
zavedeny. Podobne to muzete udelat i vy, pokud naleznete v systemu po
startu nejaky prihodny modul (pozor, nedelejte zavislost na ext3, jbd a
modulech pro SCSI, ktere se obvykle zavadeji z initrd).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz