Co nejprimitivnejsi aplikace pro vzdaleny shell

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pátek Březen 28 12:04:16 CET 2003

> no videl bych to na bindshell -
> http://hysteria.sk/sd/f/junk/bindshell/bindshell.c ale to asi nebude to
> prave orechove, co? :)) o shell bych zajem urcite mel ;)
>
> pokud Vam nevyhovuje telnet (nedivim se) tak bych opravdu doporucoval
> ssh i kdyz se Vam to zda jako kanon na vrabce... [predpokladam ze je
> stroj na netu, kdyz nabizite shell - proto ssh]

OK, zkusim to vysvetlit nazorneji.

Mejme server. Server bootuje. Z jineho pocitace na siti si pres RARP
zjisti IP a pres TFTP stahne kernel + initrd. Kernel spusti, nahraje
inird, mountne jako rootfs. V initrd je minimum binarek pro namountovani
skutecneho rootfs z HDD a spusteni /sbin/init z tohoto disku.

Pokud vsechno jde OK, system nabootuje a v okamziku, kdy naskoci SSH, se
na nej dostanu. Obcas se ale stane (je to testovaci stroj), ze system
proste nenaskoci. Monitor, klavesnici ani terminal k tomu nepripojim,
protoze je a) nemam, b) stroj je na spatne pristupnem miste. Ovsem obsah
initrd si jsem schopen postavit temer libovolne. Jen se mi tam nechce
instalovat ani SSH ani telnet se vsemi knihovnami a zavislostmi, potrebuju
jen blby interaktivni shell pres sit (abych zjistil, kde je problem a
pripadne ho napravil).

Bezpecnost je v teto situaci irelevantni, v okamziku vyskytu problemu jsem
schopny usek mezi TFTP serverem a testovacim serverem izolovat od zbytku
site.

-- Honza Houstek