Rozdělení pásma

P.L. plnews na seznam.cz
Pátek Březen 28 16:22:45 CET 2003

Přidám se s jedním problémem, který je sice často diskutovaný, ale nenašel
jsem uspokojivou odpověď.
Mám 256k linku do internetu a chci zajistit, že žádný uživatel nebude
schopný zahltit linku downloadem nikomu jinému, ale ani sobě, a zároveň může
využívat celou kapacitu, když jí nepotřebuje nikdo jiný. Daří se mi to ale
nastavit jen částečně. V případě dvou stahujících uživatelů se mi pásmo
správně rozdělí, ale v případě, kdy uživatel stahuje pomocí ftp a chce si
stáhnout poštu přes pop3, tak má smůlu. Počáteční komunikace pop3 je asi moc
malá na to, aby donutila zabrzdit ftp. Stejný problém mám s NNTP, ale
například VPN si své pásmo získá.
Také si nechci rychlost sám omezovat v případě, kdy je skutečná rychlost
spojení vyšší než nasmlouvaná.
Je to nějakým způsobem řešitelné na straně uživatele nebo se to musí řešit u
ISP?

Dík

Petr