Mozilla a mrtve klavesy

Marcel Šebek sebek64 na post.cz
Pátek Březen 28 16:45:38 CET 2003

Dobry den,

mam Debian woody s nejnovejsimi aktualizacemi, chyba se projevila jak v
ofic. balickach Mozilly 1.0.0, tak i v neoficialnich 1.2.1.

Jde o to, ze mi nefunguji mrtve klavesy, ale diakritika jinak funguje
spravne. Rovnou se zobrazi hacek nebo carka, misto aby Mozilla pockala na
stisk dalsi klavesy.

Locales mam nastavene takto:
LC_CTYPE=cs_CZ

Pri startu Mozilla vypisuje na terminal tuto hlasku nekolikrat:
Gdk-WARNING **: Missing charsets in FontSet creation

Gdk-WARNING **:     ISO8859-2

Gdk-WARNING **:     ISO8859-2

Strace vypisuje toto:
$ strace /usr/lib/mozilla/mozilla-bin 2>&1 | grep gtkrc | grep open
open("/etc/gtk/gtkrc.cs", O_RDONLY)     = 6
open("/etc/gtk/gtkrc.iso-8859-2", O_RDONLY) = 6

tzn. lokalizacni soubory to spravne nalezne. Soubor gtkrc.cs je symlink
na gtkrc-iso8859-2.

Tato chyba mi az tak nevadi, pouze musim nektere znaky, jako napr. 'ó'
kopirovat pres schranku z jineho programu (gvim, xterm, nano). Velka
diakriticka pismena jdou psat pres Caps Lock.

Predem dekuji za napady.

PS: Pokus nastavim LC_CTYPE='', tak nektere znaky jdou napsat pres mtrve
klavesy spravne, treba 'á'.

--
Marcel Sebek
Registered linux user #307850