Re: Který journal FS pro squida z MDK9.1? --- Vyreseno

Sobota Březen 29 10:53:36 CET 2003

On Fri, 28 Mar 2003, Jaroslav Lukesh wrote:

> Myslel jsem, ze zurnalovaci fs muze zrychlit pristup k te hromade souboru
> (byt squid je ma rozestrkane do stromu).

To tezko.

"Pristup k te hromade souboru" muze zrychlit jina organizace dat na
disku, zvlaste jina organizace adresaru (strom, hash), coz je ale
vlastnost nezavisla na zurnalovani.

Velmi chytre (!) udelane zurnalovani (tedy on uz to pak ale vetsinou neni
ani tak "journalled fs" ale "log-structured fs") muze jeste zrychlit
provadeni nekterych operaci, pri kterych se zapisuji velka kvanta dat i
metadat, ale obecne spis pridava rezii a tudiz spis pri normalnim provozu
zdrzuje.