debian + novy soft

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Sobota Březen 29 19:26:17 CET 2003

On Sat, 29 Mar 2003 15:56:44 +0000 (UTC), Petr Sigut wrote:

:        Takze sem se na strankach debian.org docetl o verzich
: testing a unstable, ale jelikoz mam modem nemuzu si to stahnout.
: Kdyby mi to nekdo mohl poslat postou rad bych zaplatil
: primerenou cenu. A navic se chci zeptat co by bylo lepsi
: jestli unstable/testing apod.

Na zaciatok by som rad poznamenal, ze pokial nie ste
zbehly linuxak, dobre zvazte, ci naozaj chcete testing
alebo dokonca unstable. Samotne CD Vam napr. nebudu
na nic, pretoze to z nich bez strasnych hackov ani
nenainstalujete.

Mam testing zo zaciatku februara, ale poslanie do CR
by asi znamenalo jednak zbytocne naklady, jednak problem
s platbou.

Ja som tym presiel nedavno - vybral som si testing,
ale velmi skoro som narazil na to, ze veci ktore chcem
mat vyzaduju kniznice z unstable (rovnako mi to
niekto napisal aj v konferencii). Takze teraz mam
mix testing a unstable.

Na prekvapenie som zatial s vynimkou tej instalacie
nenasiel vaznejsi problem a rozsah software, ktory
je pre Debian zabaleny, je proste fenomenalny - nasiel
som prakticky vsetko co pouzivam. Na RH bol casto
problem zohnat funkcne rpm-ko (vela veci som si robil
sam). V Debiane sa to stane povacsinou iba vtedy,
ked je nejaky problem s licenciou.

Na vaznejsie hodnotenie je prilis skoro, ale myslim,
ze nejaky cas pri Debiane na domacom stroji zostanem.
Na druhej strane pre firemne nasadenie by som si to
dost rozmyslel - komercne distribucie maju aj svoje
vyhody.

Zdravi
--
                                   Stano