Dotaz na spravnost DNS zaznamu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Březen 30 08:11:14 CEST 2003

On Sat, 29 Mar 2003, Stanislav Meduna wrote:

> Viete vobec, kto robi reverzny nameserver vam? A kde je
> jeho zaloha? Prave som si urobil traceroute na obidva -

Vim to velice dobre.

> az posledne tri hopy sa lisia, az po nix1-ge.cesnet.cz
> je to rovnake a este dalsi hop je na rovnakej sieti
> (195.113.157.0, reverz nema :-)). Je to sice lepsie
> ako zaloha na rovnakej LAN-ke (aj take byva), ale tych
> single points of failure je tam spusta. Takze ked raz
> bude router v nix-e chvilkovo pretazeny, podobnym majstrom
> neposlete postu. A to mate to stastie, ze si mozete

A jeste mi vysvetlete - kdyz bude prerusena linka a moje NS nebudou
dostupne - jak od sebe odeslu tu postu ? K problemum muze dojit kdyz
by vsechny NS byly down ale sit fungovala a posta sla odesilat, ovsem
bez NS to pujde zase tezko - moje postovni servery nebudou schopny
zjistit cilove MX. To je dost nepravdepodobna situace.

> bol v DNS odkedy existuje. "Odpojenie" domen od IP sieti, CIDR
> a nasledna situacia "forward u zakaznika, reverz u providera"
> to uz len dorazili. Spojte si to so situaciou, ze reverz
> vlastne nikto na nic nepotrebuje (na kieho je dobre vediet,

Reverz nepotrebuje klient co brouzda po WWW. Ale kdyz nekdo chce rozesilat
postu, mel by mit postovni server a take v poradku A+PTR zaznamy pro nej.
A to PC bez reversu by tu postu melo posilat prave pres takovy oficialni
postovni server. O klienty kteri jen postu rozesilaji neni zajem - je to
dost typicka kategorie - SPAM.