Dotaz na spravnost DNS zaznamu

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Březen 30 09:34:21 CEST 2003

On Sun, 30 Mar 2003 06:11:30 +0000 (UTC), Petr Simek wrote:

: A jeste mi vysvetlete - kdyz bude prerusena linka a moje NS nebudou
: dostupne - jak od sebe odeslu tu postu ?

Pri pretazenych routroch sa moze diat spusta veci. Naposledy
som to zazil u toho cerva cieleneho na SQL server - komunikovat
ako-tak islo, ale v polovici pripadov som na DNS requesty
nedostaval odpovede. Pokial by som mal setup aky popisujete,
odmietol by som spustu legalnej posty. Zrejme je pocet retries
resolvera mensi, ako snaha TCP zachranit mizerne spojenie.

: Reverz nepotrebuje klient co brouzda po WWW. Ale kdyz nekdo chce rozesilat
: postu, mel by mit postovni server a take v poradku A+PTR zaznamy pro nej.
: A to PC bez reversu by tu postu melo posilat prave pres takovy oficialni
: postovni server.

Ja z PC posielam postu rovno sendmailom - preco by som mal ist
oklukou? Takze podla Vas pokial aspon jeden z providerov,
ktorych pouzivam, neda klientovi vzdy adresu s korektnym
reverzom, nemam pravo posielat postu priamo.

Ona je situacia trochu ina na univerzite v stabilnom prostredi
a u cloveka, ktory napr. obcas cestuje a pripaja sa cez
roznych lokalnych providerov.

: O klienty kteri jen postu rozesilaji neni zajem - je to
: dost typicka kategorie - SPAM.

Opakujem, z DNS sa snazite odvodit informaciu, ktora v nom nie je.
Mimochodom, ktore RFC hovori o tom, ze uzol posielajuci postu
musi mat reverz?

Je to Vas stroj, pre seba si robte co chcete. Pokial ale
na tom stroji maju postu aj dalsi pouzivatelia, tak sa
ich najprv opytajte, ci je pre nich mensim zlom spam
alebo moznost odmietnutia posty.

Zdravi
--
                                      Stano