10-ti portovy pomaly citac pres lpt

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pondělí Březen 31 22:07:36 CEST 2003

On Mon, 31 Mar 2003 19:13:32 +0200, Michal Sobek wrote:

: zajimalo by me, jestli je vubec mozne, pripadne jak udelat 10-ti portovy
: citac pres paralelni port, nejedna se o nic rychleho, maximalne 1 impuls
: na nekterem ze vstupu behem 10-ti sekund.
: Jde mi o to, jestli toto zvladnou paralelni porty i na starsich PC (386,
: 486)

Pozor, na starsich pocitacoch nebudete mat 10 vstupov, obojsmerne
porty su bezne az na tych cca 486-kach.

S rychlostou pollovania problem nebude, ale ako vam tu uz napisali,
stretnete sa s klasickym problemom detekcie hrany na pollovanom
vstupe - ak sa vam impulz zmesti medzi "ocuchania" vstupu,
stratite ho. Navyse ak su vstupmi obycajne spinace, tie
zase budu zakmitavat a mozte dostat aj viac impulzov, ako
chcete. Zalezi na tom, co vlastne chcete robit a aku spolahlivost
pozadujete.

Maly interface reagujuci na hrany zase az taky problem nie je
a napajanie si kludne mozete zobrat z toho portu - ja by som
siel touto cestou (ovsem ja som s letovackou vcelku kamarat :-)).

Poznamka na zaver: citac je nieco ine, vy chcete vstupny port.

Zdravi
--
                                      Stano