Sluzby DNS - jak funguje reverzni zaznam

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pátek Květen 2 12:46:18 CEST 2003

Mozna je to trosku OT, protoze to souvisi spis s zakladnimi funkcemi
internetu, ale snad to neni moc daleko od bezne resenych problemu.

Firma ma 2 poskytovatele internet sluzeb.
1. firma zprostredkuje pripojeni k inetu
2. firma poskytuje DNS sluzby, postovni sluzby a web prostor.

Do ted fungoval mail tim zpusobem, ze posta dosla na nejaky pop3 server u
firmy c.2 a pomoci nejakych windows programku se stahla a roztridila do
mailboxu. Byl to pozustatek dial-up pripojeni. Osobne mi to prijde
nesmyslne, kdyz uz ma firma pevne pripojeni. Takze bych chtel pozadat firmu
c.2, aby zmenila nastaveni DNS, aby prvni MX zaznam smeroval na branu te
firmy do internetu. To by melo byt OK. Jenze ted mi neni jasne, jak je to s
reverznim zaznamem. Ten by podle me mel asi udrzovat poskytovatel pripojeni,
kteremu patri ty IP adresy. Chapu to dobre? Je nutne, abych mel reverzni
zaznam? Resp. reverzni zaznam ucite nejaky je (treba zakaznik007.firma1.cz)
Ale je nutne, aby se shodoval se zaznamem v DNS firmy 2, to jest, aby byl
treba gw.nasedomena.cz?

Diky za pouceni.

TNX

P.S. Pokud by me nekdo odkazoval na prislusny manual, tak s vedomim, ze
nepotrebuju vedet jak to udelat, ale proc to udelat.