Sluzby DNS - jak funguje reverzni zaznam

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Květen 2 12:48:43 CEST 2003

> Mozna je to trosku OT, protoze to souvisi spis s zakladnimi funkcemi
> internetu, ale snad to neni moc daleko od bezne resenych problemu.
>
> Firma ma 2 poskytovatele internet sluzeb.
> 1. firma zprostredkuje pripojeni k inetu
> 2. firma poskytuje DNS sluzby, postovni sluzby a web prostor.
>
> Do ted fungoval mail tim zpusobem, ze posta dosla na nejaky pop3 server u
> firmy c.2 a pomoci nejakych windows programku se stahla a roztridila do
> mailboxu. Byl to pozustatek dial-up pripojeni. Osobne mi to prijde
> nesmyslne, kdyz uz ma firma pevne pripojeni. Takze bych chtel pozadat firmu
> [...]

  Reverzni zaznam neni vylozene nutny, ale je to slusnost a navic se muzete
dostat do problemu (pokud z toho serveru budete maily odesilat, na prijem je
to jedno prijimat), protoze nektere servery neakceptuji maily ze stroju
ktere nemaji v poradku reverzi.

  Jen poznamka: Pokud ma server prijimat postu pro nasedomena.cz, klidne se
muze jmenovat zakaznik007.firma1.cz, to nicemu nevadi :-)

  S tou reverzi jsou dve moznosti. Bud na vas firma1 muze reverzi delegovat,
potom si s ni muzete delat co potrebujete sam (vetsinou se to dela kdyz mate
tech stroju vic).

  Nebo muzete v DNS nastavit gw.nasedomena.cz jako alias (CNAME) na
zakaznik007.firma1.cz a opet bude vse v poradku. (Predpokladam, ze
zakaznik007.firma1.cz je A zaznam (obsahuje IP) a ne CNAME na neco jineho,
jinak je dobre zjistit si jak se jmenuje A zaznam a odkazovat na nej.)

  						Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----