Samba a slozitejsi prava

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Úterý Květen 6 15:12:07 CEST 2003

Zdravim,

hledam uz pomerne dlouho, ale zatim se mi nepodarilo najit moc informaci k
memu problemu. Provozuji sambu, mam cca 20 uzivatelu a cca 5 skupin a
zhruba nasledujici strom adresaru:

/

+-vedeni-+
|        |
|        +-franta
|        +-pepa

+-sekretariat-+
|             |
|             +-jarka
|             +-vera
+-obchod-+

         +-partneri
         +-ostatni

atd. Kazdy adresar a podadrer ma mit specificka prava pro urcite skupiny
uzivatelu. Kdyz si v smb.conf nadefinuji sekce [vedeni], [franta] atd.,
tak pak tyto jednotlive sekce muzu pripojit jako cely disk a prava
pristupu mi funguju jak maji, jenze to znamena co jeden adresar, tak to
jeden sitovy disk, coz zejmena s pribivajicim poctem adresaru neni
zadouci. Mym cilem je, abych mel na stanicich pripojen pouze jeden sitovy
disk a v nem videl jednotlive adresare, do kterych by meli jednotlive
skupiny uzivatelu rozdilna prava dle konfigurace. Bohuzel mi to tak
nefunguje. Aplikuji se totiz prava nadefinovana pro rootovsky adresar a na
prava podadresaru, ktere jsou nadefinovany v dalsich sekcich, samba nebere
zadny zretel. Jiste funkcnosti jsem dosahl, kdyz jsem do pristupu k
adresarum zapojil i unixova prava. Doposud jsem mel unixova prava
nastavena na 777 a pristupy jsem resil pres prava samby. Rad bych ale
prava nastavoval pouze prostrednictvim samby. Je nejaka cesta?

dekuji

Marek Barton