RH9/Gnome: arabstina?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Úterý Květen 6 19:00:58 CEST 2003

On Tue, May 06, 2003 at 06:27:54PM +0200, Petr Tomasek wrote:

> Zdravim!
>
> Nemate nekdo zkusenost se %subj%? S cistym RH9 (a bitmapovyma fontama,
> ktere v nem jsou obsazene) se nespojuji arabska pismena. Pritom
> drivejsi verze pang-a (ktere ovsem byly zalozene na X-fontech a ne na
> xft) arabstinu zobrazovaly korektne.
>
> Stahuju ted arabske fonty (snad scalable) z rawhide a doma uvidim,
> jestli to nejak pomuze. Kazdopadne je divne, ze s fonty obsazenymi
> v systemu to nefunguje...

Hu, tak jsem zjistil, ze mi odpoved lezi v poste (gtk-i18n list):

Subject: Re: arabic character not properly connected together
From: Owen Taylor <otaylor na redhat.com>
To: Hazila Awang <hazila na padusoft.com.my>
Cc: gtk-i18n-list na gnome.org

<....>

The most likely problem is that a font is being used that doesn't have
proper Arabic tables. RH 9 doesn't include any good Arabic fonts, so
you'll get a random font that might include Arabic characters, but
doesn't really work in Arabic.

If you install Arabic fonts (I've put one package that should work
at http://people.redhat.com/otaylor/tmp/arabic-fonts/) and point
fontconfig at them:

<.....>

                                              Owen