Samba a slozitejsi prava

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Středa Květen 7 10:56:43 CEST 2003

> Kdyz uz jsme u kombinace Samba ACL XFS.  Rozchazel nekdo XFS 1.2 +
> 2.4.19 na RH 7.2 ci 7.3? Jake s tim mate zkusenosti? Jsou tam zmeny co
> do rychlosti, ci stability?

Pouzival jsem XFS 1.1, pred mesicem jsem presel na 1.2. Rozdily jsou
myslim dostatecne popsane v changelogu, subjektivne s 1.2 jsou nektere
operace rychlejsi, na benchmarky se chystam tento vikend.

Se stabilitou XFS jsem nikdy nemel problem, az na jeden kernel, kdy XFS
patch kolidoval s jinou upravou, to ale nebyla chyba XFS.

> Ted mam na serveru RH 7.2 a XFS 1.0.2.  Chci upgradovat a rad bych
> pouzil XFS 1.2 (planovany upgrade disku), jenze installer od SGI je
> pouze pro verzi 8.0. Tedy nutna rekompilace jadra a tak dale.

Vykaslete se na nejaky "installer". Pro provoz XFS potrebujete user-space
utility jako xfstools, xfsdump, acl apod., ty v RH urcite budou, pripadne
si nekde najdete nebo zkompilujete balicky, a XFS-kernel. Na webu SGI si z
kernelu urcite vyberete.

Mozna bude treba jeste rekompilovat sambu, nevim jak je na tom na
standardni RH s podporou ACL.

> Dival jsem se na SuSE, jenze to ma jako FS jen JFS, Reiser a EXT2,3.
> Tudiz uplne stejny problem jako u RH. - Kompilace jadra a dalsich
> podpurnych programu.

XFS tusim podporuje Mandrake.

> Co se tyce Debianu, ten je na tom myslim stejne. (Zkousel jsem 3.0r0)
> Pokud se mylim, tak mne opravte.

Existuji (neoficialni) instalace, kde XFS je. Kazdopadne ja debian
instaluju tak, ze standardni cestou nainstaluju zaklad na ext2, rucne
dodelam XFS (utility + kompilace kernelu), udelam novou XFS partition, tam
zkopiruju stavajici instalaci, rebootuju a je hotovo.

Postup lze samozrejme aplikovat na libovolnou jinou distribuci a FS.

> Uvazoval jsem take o Enterprise verzich RedHatu a SuSE, jenze vsude je
> ten samy problem. Nepodpora XFS. Clovek si to holt musi dobastlit sam.

Bastlit nemusite nic. Proste jen nainstalujete potrebne veci. Nic
sloziteho.

> :o((( Pricemz si myslim, ze XFS je daleko pouzitelnejsi FS nez treba
> JFS, alespon podle ohlasu na netu. (Sam jsem zatim nezkousel).

Nevim. Zkousel jsem ze zvedavosti JFS koncem minuleho roku. Fungovalo to,
ale mel dost zalostny vykon. Kazdopadne tehdy JFS nesahal XFS ani po
kotniky. Podle roadmap vypada ale JFS jako zajimavy projekt a mozna se
casem XFS vyrovna.

-- Honza Houstek