PC s Linuxem a sdilenym CD-ROM, ZIP100 apod.

Kvasnička Václav Ing. - Pontex s.r.o. vq na pontex.cz
Středa Květen 7 15:05:30 CEST 2003

Likviduji dosavadní účty uživatelů na NT serveru a vyskytl se mi tento
problém: Na NT serveru byly pro všechny uživatele přístupné mechaniky
CD-ROM, ZIP100, MOdisk apod., které nejsou instalované na všech stanicích.
Teď bych chtěl pro tento účel vyhradit jeden sdílený starší stroj s Linuxem.
Ideálně by to mělo fungovat (jako dosud) tak, že si lidi mohou namapovat
sdílený prostředek na serveru ze své stanice, vsunout médium (např. CD-ROM),
usednout ke své stanici, přečíst/zapsat data, dojít k serveru, stisknout
tlačítko na mechanice a odejít s médiem. To vše nejlépe bez nutnosti cokoliv
psát na klávesnici Linuxového stroje.

Linuxový stroj mám nasdílený přes Sambu včetně jeho CD-ROM (/media/cdrom),
ale k přístupu na CD je nutné provést mount na serveru - zatím to umím jen
manuálně, což asi nemůžu po uživatelích chtít. Navíc CD pak nejde vyndat,
musím dát umount. ZIPku jsem tam ještě nedal, ale zřejmě to bude stejná
situace.

Dá se tohle zařídít?

Dík za rady
VQ