Coreutils + ACL [WAS: Samba a slozitejsi prava]

Jan Houstek houstek na utf.troja.mff.cuni.cz
Pátek Květen 9 01:33:36 CEST 2003

> zkompiloval jsem si coreutils (drive fileutils) z
> http://ftp.gnu.org/pub/gnu/coreutils/ na verzi 5.0, ale cp mi acl
> neskopiruje a ani ls nevypisuje to +. Co delam spatne?

Mozna to z toho meho prispevku nebylo uplne jasne, ale coreutils je nutne
patchovat. Pro coreutils 5.0 je na acl.bestbits.at ke stazeni SuSE rpm,
ktere by snad melo byt (prinejhorsim po rekompilaci) pouzitelne i na
jinych RPM distribucich.

Pro debian je to trochu slozitejsi. Stable stale pouziva fileutils +
shellutils + textutils, nejake patchle fileutils 4.1.10-2 mam, ale uz moc
nevim, kde jsem je sehnal a hlavne ted nemuzu najit zdrojak (samozrejme
jsem si to kompiloval).

Pro testing a unstable je mozne ten SuSE patch pouzit na debiani zdrojaky
a udelat si vlastni balicek. Prave jsem to otestoval, je v tom sice trochu
zrada, ale balicek se mi podarilo zkompilovat.

Funguje to dle ocekavani, napr. cp -a skutecne kopiruje ACL, ls -l
zobrazuje + u souboru s ACL, cp kopiruje rozsirene atributy a to bud
vsechny nebo jen nektere podle --attributes atd.

Pokud byste s tim nekdo mel problemy, tak se ozvete, zkusim napsat nejakou
www stranku s informacema.

-- Honza Houstek