XFS a coreutils (was: Samba a slozitejsi prava)

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Pátek Květen 9 12:42:57 CEST 2003

Zdravim,

uz to zacinalo byt offtopic, tak jsem radsi zalozil novy thread. Pouzivam
filesystem XFS a utilama getfacl a setfacl umim nastavovat ACL. Zajimalo
by me, zda s ACL umi pracovat i bezny utily systemu jako cp, ls atd. Nekdo
tu psal, ze to jde. Proto jsem si zkompiloval novy coreutils (drive
fileutils) z http://ftp.gnu.org/pub/gnu/coreutils/ na verzi 5.0, ale cp mi
acl nezkopiruje a ani ls nevypisuje to +. (Psalo se tu, ze podle toho
poznam, ze soubor obsahuje acl). Co delam spatne?

Dale kdyz pouzivam defaultni ACL, tak mi getfacl vypisuje polozky
effective a dale mask. Zatim jsem nepochopil jejich vyznam. Vysvetli mi to
nekdo?

A dal mam jeste otazku k distribuci XFS. Jestli to dobre chapu tak
officialni _stable_ release je ve verzi 1.2 a je pouze pro jadro 2.4.19,
ktery obsahuje bezpecnostni chybu. Pritom 2.4.20 vysla nekdy v listopadu
2002, tedy skoro pred pul rokem! Kdyz chci tedy pouzit posledni jadro
2.4.20 (ktery ma mimochodem rovnez bezpecnostni chybu ..), musim
pouzit patch z XFS Development Tree, co chapu jako _unstable_. Co tedy
doporucujete pouzivat?

Marek Barton