aka architektura alebo co je s GENTOO ?

Neděle Květen 11 14:26:15 CEST 2003

On Sat, May 10, 2003 at 04:16:15PM +0200, Peter Hudec wrote:

> tak som si chvilu nasiel cas a povedal som si, ze prestanem dekradovat
> svoje PC na rychlu 386-ku a skusim nieco kompilovane na architekturu.
>
> problem je v tom, ze nove GENTOO sa tvari byt strasne lenive a pomale,
> dokanca pomalsie ako pretym moj DEBIAN (sid), ktory bol kompilovany na
> 386-ku.
>
> Otazka znie: aku architekturu mam nastavit (march, mcpu) na svoj.
> Momentalne mi vychadza PentuimIII, teda aspon podla toho na co som vzdy
> kompiloval kernel. GCC - gcc version 3.2.2 20030322 (Gentoo Linux 1.4
> 3.2.2-r2)

> [...]

-march oznacuje, jaka instrukcni sada bude pouzita.
-mcpu  oznacuje optimalizace pro dany CPU

Aktualni RH je prekladan jako -march=i386 -mcpu=i686, coz znamena, ze v
kodu NEbudou zadne extra instrukce novejsich procesoru a dana binarka
bude moct byt spustena na i386. Nicmene diky optimalizaci prerovnanim
instrukci pobezi kod na i686 (tj. Pentium-Pro+) rychleji (nicmene na
i386 muze bezet pomaleji, nez kdyby optimalizece nebyla).

Ciste technicky nedosahnete u normalnich aplikaci kompilaci pro i686
(nebo i585) prakticky zadneho zrychleni (krome psychologickeho efektu).
Presto existuji programy, kde se vyplati pouzit nove instrukce a
skutecne dosahnete vyssiho vykonu (kernel, glibc, openssl, komprimacni
programy) a pro takove pripady jsou treba v RH extra balicky (ktere
instalator automaticky pouzije).

Krome toho optimalizace pro i586 zpusobi na i686 procesoru ztratu
(superskalarnost Pentia byla spise hracka). Diskutabilni je i posun od
-march=i386 -mcpu=i586 k -march=i586 (myslim, ze GCC produkuje i dnes
stejny kod).

Jiste -march=686 by tedy mohlo byt vyhrou, ale z vyse uvedeneho duvodu
nebude (tam kde to ma vyznam stejne uz existuji extra balicky - tedy
tusim krome Debianu).

Pokud chcete realne zvednout vykon, venujte se spise hdparm a obsluze
graficke karty (akcelerace). Pokud byste chtel urychlit starty a
nebudete uz s binarkami hybat, pak muzete zkusit prelink. Take prechod
na novejsi Glibc (a jinych graf. knihoven) muze byt duvodem penalizace
vykonu...

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz