XFS a coreutils (was: Samba a slozitejsi prava)

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Pondělí Květen 12 09:44:53 CEST 2003

On Fri, 9 May 2003, Marek Barton wrote:

> Dale kdyz pouzivam defaultni ACL, tak mi getfacl vypisuje polozky
> effective a dale mask. Zatim jsem nepochopil jejich vyznam. Vysvetli mi to
> nekdo?

Polozka mask limituje prava pre vsetkych uzivatelov a skupiny s vynimkou
vlastnika a others.

Polozky effective Vas upozornuju na efektivne prava v zavislosti  na maske.
Napriklad:
> getfacl test
# file: test
# owner: root
# group: root
user::rw-
user:ja:rwx
group::r--
mask::rwx
other::r--

Subor test je vlastneny rootom. Root nadefinoval prava rwx pre uzivatela
'ja'. Takze uzivatel 'ja' moze do suboru tiez zapisovat. Potom vsak root
zmenil masku na rx:
> getfacl test
# file: test
# owner: root
# group: root
user::rw-
user:ja:rwx                     #effective:r-x
group::r--
mask::r-x
other::r--

Polozka effective Vas upozornuje, ze napriek tomu, ze uzivatel 'ja' ma
nastavene prava rwx, je limitovany maskov a jeho skutocne prava su iba rx.

					jano

--
When you're strange
Faces come out of the rain