XFS a coreutils (was: Samba a slozitejsi prava)

Jan Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 12 11:28:18 CEST 2003

> Polozka mask limituje prava pre vsetkych uzivatelov a skupiny s vynimkou
> vlastnika a others.
>
> Polozky effective Vas upozornuju na efektivne prava v zavislosti  na maske.

Pro doplneni. Pri mapovani souboru s ACL na unixova prava odpovida prave
maska pravum pro skupinu. Neni to (ani nemuze byt) presne to same, ale
napr. se tim vyresi to, ze nove vytvoreny soubor nema 'executable' prava a
nove vytvoreny adresar ano (soft, ktery nemusi vedet o ACL nastavi prava
pro skupinu jako obvykle, cimz ve skutecnosti nastavi prave ACL masku).

-- Honza Houstek