vytvareni novych RAID mirrorovych disku

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pondělí Květen 12 18:48:36 CEST 2003

Ahoj,

nema nekdo nastroj, kterym se da jednoduse vyrobit novy disk, ktery se
da vlozit do RAIDu misto jednoho z havarovanych mirrorovanych disku?
Osobne se mi to skoro podarilo castecne automatizovat pomoci parted,
ale neni to nic moc dilo. Co jsem zatim zjistil:

- dd nefunguje, protoze ani dva uplne stejne disky nemusi mit stejnou
  geometrii a fdisk se vzteka.

- parted vyrabi partisny v zavislosti na geometrii, takze kdyz chci
  vyrobit partisny tesne za sebou, tak se obcas vzteka, ze se
  prekryvaji a nevyrobi ji.

Nechce se mi zdat, ze by neco automatizovaneho neexistovalo, musi to
byt prece pomerne bezna operace.

Brno, Czech Republic