Loadlin + WIN98

Bronislav Klapuch bk na klapuch.com
Pondělí Květen 12 22:35:06 CEST 2003

Dobrý den,
 Vytvářím účelovou distribuci linuxu. Má běžet na Windows (98) počítači, bez
toho, aby bylo nutno připravit vlastní partition. V tomto okamžiku ji lze
spustit z cd jako live CD. Funguje tak v ramdisku, s tim, že má
konfigurační soubory v loopback filesystemu na VFAT partition disku. Zatím
ji umím nabootovat z CD pomocí isolinuxu, nebo pomocí LOADLINU při bootu z
diskety. Požadavek je však takový, aby nebylo nutno bootovat z jiného média
než z HD. Mám tedy na WIN98 partition disku loadlin.exe, kernel, initrd.gz
a skript.bat pro spouštění Loadlinu. Systém pracuje tak, že pomocí loadlinu
nastartuji jádro, nadefinuji velikost ramdisku, použiju initrd jako rootfs,
ten posléze změním na rw. Když nabootuji z diskety, spustím skript a
linuxová aplikace běží bez problému. Když nepoužiji boot disketu a pouze
ukončím WIN do DOS režimu, zastaví se jádro při načítání rootfs s chybou
Kernel panic 01:00 . Přitom pracuji se stejnými soubory. Už jsem se na
tomto dost zasekl. Mohl by mi někdo přispět radou ?
--
Bronislav Klapuch