spinac 220V na seriovy port

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Úterý Květen 13 10:38:20 CEST 2003

Dne po 12. května 2003 23:17 jste napsal(a):

> No ja bych mel trochu obavy z techto reseni, zvlaste kdyz to resi "lide od
> pocitacu", aniz bych se chtel nekoho dotknout.
>
> I kdyz jsem od sve puvodni profese utekl k pocitacum, porad si jeste
> pamatuji, jak byly zapojene vystupy prumyslovych automatu a to tedy
> rozhodne nebylo rele buzene LPT portem, at uz s diodou nebo bez ni. LPT
> port je navrzen na zatez odporove kapacitni a davat na nej civku povazuji
> za dost nestastne. Taktez se zamyslete nad izolacnim odporem toho rele, aby
> jednou nekdo nedostal pecku od casu a bude z toho trestnepravni rizeni.

> [...]

Přesně tak taky si přisadím, dnes není problém si koupit jak to nazívají
elektronické relé, jsou to většinou nějaké elektronické silové prvky + řídící
obvod většinou oddělěn optočlenem, takže zapojení jednoduché optočlen
připojit na lpt přes odpor (zaleží na druhu vetšinou by to mělo stačit) no a
druhy konec (vykoná část) se připojí na 230V a na zařízení a je to.

Jediná nevýhoda cena je to dost drahé oproti různým starým relátkům, výhoda,
pokud se udělá kvalitní tištěný spoj a provede se kvalitní montáž tak je to
100% bezpečné.

Třeba něco takového a podle mě tam není co přidávat akorát si skontrolovat
kolik proudu vyžaduje ten vstup pro ovládání jak to bude zatěžovat lpt zda to
utáhne.

http://www.enika.cz/soucastky/rp1.htm

Stáhněte si tam to pdf ko a tam si určitě vyberete ten správný typ co bude
vyhovovat.

|    e-mail soban na centrum.cz             |
|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |