spinac 220V na seriovy port

Marek Blasko bl na mavipet.sk
Úterý Květen 13 10:55:35 CEST 2003

Dan Ohnesorg wrote:

> No ja bych mel trochu obavy z techto reseni, zvlaste kdyz to resi "lide od
> pocitacu", aniz bych se chtel nekoho dotknout.

mozem ta ukludnit napriklad ja to mam vystudovane (stredna skola) a na
udelenie radioamaterskej licencie som musel urobit skusku z
elektrotechniky a toto zariadenie nepresahuje rozsah tejto skusky.

> I kdyz jsem od sve puvodni profese utekl k pocitacum, porad si jeste
> pamatuji, jak byly zapojene vystupy prumyslovych automatu a to tedy rozhodne
> nebylo rele buzene LPT portem, at uz s diodou nebo bez ni. LPT port je
> navrzen na zatez odporove kapacitni a davat na nej civku povazuji za dost
> nestastne. Taktez se zamyslete nad izolacnim odporem toho rele, aby jednou
> nekdo nedostal pecku od casu a bude z toho trestnepravni rizeni.

moje sapojenie (nemam ho kam uploadnut) oddeluje PC od spinania rele
optoclenom (odber z LPT poru je ~5mA a on je stavany na 100mA) a
optoclen spina rele a az to spina 220V. rozhodol som sa pre rele preto
ze pri pouziti triakou bi nemuselo nastavenie byt az tak trivialne.
Takto to zvladne vedsina diskutujucich.

> Kdyz uz bych neco takoveho vesel na LPT port, poohledl bych se po tzv SSR,
> tedy solid state relays. Jsou to takove dokonalejsi optotriaky, ovladaji se
> obvykle pres 24 nebo 12 V. Na ten LPT port by pak prisel nejaky tranzistor,
> ktery by to spinal proti +12 ze zdroje.

A veris tomu zdroju? ja moc nie kedze vedsina snas pouzije adapter z burzy.

--
Powell: Iraq HAS weapons of mass destruction!
Reporter: How can you know?