Lze vratit software dodany s notebookem?

Petr petr.vileta na worldonline.cz
Úterý Květen 13 02:02:24 CEST 2003

> Nedavno sa mi podarilo dodavat k pocitacom aj OEM Win a pozrel som
> si aj zmluvu - je to SILA!
> Len pre ilustraciu - predajca NESMIE vycislit cenu Win OEM zvlast
> a MUSI ho predavat ako neoddelitelnu sucast pocitaca - t.j. je to
> zahrnute "default" v cene. Nuz co - cucal som ako puk.
> Ale pochybujem, ze ak by ten Win zobrali nazad vratili by konkretnu
> sumu. Zo zmluvy jednoznacne vyplyva, ze sa cenu za OS zakaznik nesmie
> dozvediet... Aj ked sikovny pravnik by to v nasich zemiach mozno otocil.
Ja prodavam PC zasadne s OEM Windows (no, mam takove zakazniky, no) a na
faktury rozepisuji zasadne a vzdy ceny veskereho HW i cenu Windows. Ptal
jsem se kdysi jednoho pravnika a on mi rekl, ze pokud nejaka cast smlouvy,
coz EULA je, odporuje nasim zakonum, pak je smlouva v teto casti neplatna.
Zajimave by bylo, kdyby nekdo zaplatil pravni posouzeni EULA a nechal
vyskrtat vsechna nezakonna ustanoveni. To by z ni asi moc nezbylo, snad jen
"Microsoft corporation ltd." :-)

--

Petr