spinac 220V na seriovy port

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Květen 13 16:41:57 CEST 2003

> Hmm, to jste me moc nepotesil. Aby od toho dostal nekdo ranu, to bych
> OPRAVDU nerad.
>
> Tak jsem si na zacatku rikal, ze to bude asi uplne trivialni
> zalezitost a cim vice ctu odpovedi, tim vice mam pocit, ze sam si to
> na kolene doma urcite delat nebudu a taky, ze bude asi dost
> problematicke najit nekoho, kdo by byl schopen to vyrobit...

nechcel som replyovat so svojim riesenim, nakolko je urcite zle, ale
ked som videl tento tvoj bezutesny mail, nedalo mi to.

kedysi v dobach pred internetom ;-p som potreboval od vecera do rana nutne
vyriesit ovladanie relatka cez pocitac. vedel som akurat ze na LPT je
pri stave logickej jednotky 5V. pichol som medzi datovy pin a
zem ledku s odporom, dal som echo alt-0255 > lpt1, a zasvietila. pichol som
tam relatko - neslo. bol maly prud. po chvilke pokusov som mal spojene piny
2-9 (8 datovych pinov) LPT portu, spolu davali dostatocny prud, a medzi nich
a zem som mal zapojene rele. v c-cku som za par minut zbuchal program ktory
podla paramerta spravil outportb(0x378, 0xff) - zapnut alebo
outportb(0x378, 0) - vypnut. bezalo to tak niekolko rokov, spinalo asi
5-amperovu zataz, az nastal koniec pribehu - spinadlo nebolo dalej potrebne
a konektor si nasiel ine uplatnenie [uz vidim ako ste dufali ze mi vyhorel
port, matica, stroj aj dom ;o)) ].

medzitym som urobil este jeden takyto bazmeg - ten relatkom prepinal telefonne
linky na bbs-ke. oba dokopy nabehali urcite tisicky hodin a tisicekrat sa
prepli, a nikdy, nikdy sa portom nic nestalo. ak by som cital konferu, asi
by som nenasiel odvahu vobec skusat to.. [ooo sladka nevedomost]

tym som chcel len povedat, ze ked ti to treba, sprav si to podla lubovolnej
schemy ktora sa ti dostala do ruky, a pouzivaj. ked mas obavy o port, strc
si tam staru i/o kartu a prevadzkuj na nej. prinajhorsom odide ona.

vsetkym sorry za offtopic a humusny navrh LPT-spinaca, a tebe vela zdaru.

seeya
pixall