Coreutils + ACL [WAS: Samba a slozitejsi prava]

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Úterý Květen 13 17:23:38 CEST 2003

> Coreutils, ktore Ste si stiahli vychadzaju z rovnomenneho balika z
> distrubucie SuSE Linuxu a okrem acl patchov obsahuju aj ine patche,
> ktore tam SuSE pridala.

coreutils-5.0-0.src.rpm z acl.bestbits.at obsahuje podle md5sum uplne
presne tu samou verzi coreutils, ktera je na ftp.gnu.org. Pokud tedy SuSE
distribuje sve patche pro coreutils i ve verzi z ftp.gnu org, tak mate
pravdu, ale spis se mylite.

> Myslim si, ze vsetky Vase problemy vyplivaju z toho, ze Vas system
> neobsahuje dostatocne novy software.
> Co sa tyka attr balika, tak si musite uvedomit, ze Andreas je jeden z
> klucovych vyvojarov attr a acl balikov. Potom je uz logicke, ze v case
> existencie verzie 2.4.1 nepouzije uz trochu zastaralu verziu 2.2.4 a nebude
> oproti nej vytavarat patche. Samotne SGI sa s vytvaranim rpm balikov vobec
> neponahla, nepripisuju tomu velku dolezitost. Aktualny kod si mozete
> stiahnut z ich CVS.

ok, o distribuci acl util jsem toho moc nevedel, chtel jsem pouzit
filesystem XFS, tak jsem logicky postupoval podle navodu z oss.sgi.com a
stahnul jsem posledni utily, ktere byly dostupne na webu sgi. Az pak jsem
se dozvedel, ze acl utily z acl.bestbits.at nejsou pouze pro ext23, ale je
to standart, ktery by mel fungovat se vsemi filesystemy podporujici ACL.
Pokud tedy na acl.bestbits.at jsou nejnovejsi verze, tak to chapu tak, ze
vedou vyvoj a sgi by se mel odkazovat na ne. Pak nevznikne zmatek jako v
mem pripade.

> Este jedno upozornenie. Mam pocit, ze uplne nahodne kombimujete verzie
> roznych balikov. Ak bude pouzivat oficialne XFS 1.2 a oficialne attr 2.4.1,
> tak po pouziti xfsdump/xfsrestore stratite EA a ACL. Pre tuto kombinaciu
> musite definovat premennu XFS_COMPAT_ROOT pred pouzitim xfsdump/xfsrestore.

uff, tak ted jste poprel muj predchozi odstavec. Tak jak to tedy je, kdyz
pouzivam XFS, tak mam pouzivat nejnovejsi attr z acl.bestbits.at nebo mam
pouzivat ty starsi z oss.sgi.com?

Marek Barton