Coreutils + ACL [WAS: Samba a slozitejsi prava]

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Pondělí Květen 12 09:02:52 CEST 2003

On Sun, 11 May 2003, Marek Barton wrote:

Zdravim.

> netvrdim, ze kod neni kvalitni. Jen jsem porovnaval to, kdyz kompiluju
> cisty coreutils, tak nemam vubec zadny problem, ale pri pouziti patchu se
> tech problemu vynorilo az prilis. Za prve kdyz tech patchu je 6 a _zalezi_
> na poradi jejich aplikace, tak bych ocekaval nejake README, kde se o tom
> dovim. Jeste ze aspon v src-rpm je spec soubor, ze ktereho se to poradi da

Tym navodom, ktory ocakavate je prave spec subor. Je tam uplne vsetko, co
potrebujete na kompilaciu.

> zjistit. Dalsi veci, ktera me zarazila je, proc cast z nich musim
> patchovat pres -p1 a cast pres -p0. Dalsi vec, ktera me pri aplikovani

Preto, ze nie su od jedneho autora. Ak sa pozriete na koniec spec suboru,
tak zistite, ze balik coreutils spravuje v SuSE Andreas Schwab
<schwab na suse.de>. Iba patche tykajuce EA a ACL tam pridava Andreas
Gruenbacher <agruen na suse.de>. Coreutils, ktore Ste si stiahli vychadzaju z
rovnomenneho balika z distrubucie SuSE Linuxu a okrem acl patchov obsahuju
aj ine patche, ktore tam SuSE pridala.

> Dalsi veci na ktere jsem skoncil bylo, ze jeden patch vyzadoval PAM. Muj
> system ho nepodporuje a nedokazal jsem scriptu vnutit, aby PAM nepouzival.
> Dalsi problem s temi attr-dev knihovnami. Musely se pouzit ty z
> acl.bestbits.at, z oss.sgi.com nefungovaly. Ocekaval bych, ze na to prijde
> uz configure script. No a posledni byl problem s tou kompilaci
> coreutils.texi. Treba to na jine distribuci probehne bez jedineho
> problemu, zejmena na te, na ktere to testovali autori...

Myslim si, ze vsetky Vase problemy vyplivaju z toho, ze Vas system
neobsahuje dostatocne novy software.
Co sa tyka attr balika, tak si musite uvedomit, ze Andreas je jeden z
klucovych vyvojarov attr a acl balikov. Potom je uz logicke, ze v case
existencie verzie 2.4.1 nepouzije uz trochu zastaralu verziu 2.2.4 a nebude
oproti nej vytavarat patche. Samotne SGI sa s vytvaranim rpm balikov vobec
neponahla, nepripisuju tomu velku dolezitost. Aktualny kod si mozete
stiahnut z ich CVS.

Este jedno upozornenie. Mam pocit, ze uplne nahodne kombimujete verzie
roznych balikov. Ak bude pouzivat oficialne XFS 1.2 a oficialne attr 2.4.1,
tak po pouziti xfsdump/xfsrestore stratite EA a ACL. Pre tuto kombinaciu
musite definovat premennu XFS_COMPAT_ROOT pred pouzitim xfsdump/xfsrestore.

					jano

--
----- I can't get no satisfaction -----
			Rolling Stones