Routovani verejnych IP adres do vnitrni site

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Květen 14 12:17:31 CEST 2003

> Maglajs? Proc?
>
> Jeste bych tak nejak dokazal pochopit, ze by nekomu mohlo byt proti srsti,
> ze se oteviraji zvednku spojeni na sroje, ktere jsou fyzicky ve vnitrni
> siti ... ale pokud budou vnitrni stanice zabezpecene stejne dobre, jako
> onen 'vstupni' router, pak se o zadne zvyseni nebezpeci nejedna.

  Sit bude mit dvoji cislovani, coz muze zpusobovat problemy a prehlednuti
(nedodelky) pri konfiguraci.

> ... a privodte si problemy, ktere s DNATem souvisi a 'verejnost' IP adres
> mohou v nekterych pripadech degradovat (connection tracking pro uchylne
> protokoly, atd.).

  Stejne tam jsou i neverejne stanice, takze ty problemy (pro pouziti jako
klienta) budou stejne.  Zalezi na tom, na co to budou vyuzivat (na co
potrebuji ty verejne IP).

  Provozuji sit s cca 200 pocitaci za maskaradou z nichz par ma verejna IP
pridelovana DNATem a zatim jsem narazil jen na jeden problem - pokud nekdo
z lokalni site pristupuje na verejne IP, musi packet docestovat az k
firewallu a zase zpet. A jelikoz firewall je za pomalejsi linkou, obcase je
tam zpozdeni. Nicmene vzhledem ke strukture site je to porad jednodussi, nez
pracne nastavovat routing.

								Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----