spinac 220V na seriovy port

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Květen 14 20:04:56 CEST 2003

On Tue, 13 May 2003 13:24:20 +0000 (UTC), Marek Blasko wrote:

: moje sapojenie (nemam ho kam uploadnut) oddeluje PC od spinania rele
: optoclenom (odber z LPT poru je ~5mA a on je stavany na 100mA)

Tak to tazko - ina vec je ze pokial sa to bude tykat jedneho-dvoch
pinov, zrejme to prezije, ale velmi by som sa cudoval, keby to mal
v maximum ratings. To nie su ziadne vykonne budice, to je tenucky
cip so spustou noziciek, kde sa stratoveho vykonu nazbiera
aj tak celkom dost.

: a optoclen spina rele a az to spina 220V.

Toto je velmi rozumne riesenie.

Pre ostatnych: Ludia, prosim Vas, kto nemate prislusne skusky
(platne byt nemusia, ale aspon raz ste ich robili), alebo ste
si o tom aspon nieco poriadne neprecitali, nestavajte zariadenia,
v ktorych sa vyskytuje sietove napatie. To je aj o bezpecnych
vzdialenostiach, urovniach izolacie, moznosti sa niecoho ziveho
dotknut sparanim sa vo vetracich otvoroch, sposoboch ako sa
maju pripojit droty atd. atd.

:> Na ten LPT port by pak prisel nejaky tranzistor,
:> ktery by to spinal proti +12 ze zdroje.
:
: A veris tomu zdroju? ja moc nie kedze vedsina snas pouzije adapter z burzy.

Pokial sa pouzije namiesto paralelneho portu niektory z riadiacich
pinov seriaku, externy zdroj nebude treba.

Co sa tyka SSR, mam tu iba katalog Conradu - najdu sa aj
relatka spinajuce od 3 V s prudom 5 mA, ovsem su dost drahe -
asi 10 EUR za dvojamperove. Na trojfazove, 50 A trvaly / 625 A
spickovy prud si ale pripravte 145 EUR :-)

Zdravi
--
                                      Stano