OT: spinac 220V na seriovy port

Zbyněk Zikl zikl na fnhk.cz
Čtvrtek Květen 15 09:43:51 CEST 2003

Jen doplním: dle normy je napeti v sitiAC 230V+-10% to znamena ze 207-253 je
normalni(od slova norma) napeti. Samozrejme ze pisi o napeti fazovem tj mezi
fazi a nulou. Jeste je napeti sdruzene a to je samozrejmeAC 400V+-10%. A
jakykoli spotrebic ktery u nas kupujete musi mit tzv prohlaseni o schode ve
kterem je napsano ze spotrebic vyhovuje nasim normam. Ale to s modemem
nesouvisi. Jen jsem doplnil info o napeti.

Zbyněk Zikl
OEŽP FN-HK
technik energetiky

> Jak kdy a jak kde. Videl jsem napeti v zasuvce behem 24 hodin kolisat
> v rozsahu cca 10 V v zavislosti na mnozstvi a prikonu zapojenych
> spotrebicu. A to jak od 230 V smerem dolu, tak i smerem nahoru (maximum,
> co si pamatuju, bylo neco pres 245 V).

Existuji normy na to, jaky by tento rozplyl mel maximalne byt. Nicmene 245
V neni nic neobvykleho, jednou jsem demonstroval vyboje v plynu tak, ze
jsem nabijel kondenzator ze site pres usmernovaci diodu. Jednou se mi tam
podarilo vytahnout 358 V, coz odpovida 253 V v siti (358 = 253 * sqrt(2)).

Na druhou stranu doma v panelaku jsem jeste nevidel, ze by napeti vylezlo
pres 223 V.

-- Honza Houstek