upgrade glibc za chodu

Vaclav Dvorak vdvo na vdvo.net
Sobota Květen 17 02:20:13 CEST 2003

Nazdar vespolek!

Zažil jsem zajímavý problém. Mám SuSE 8.1. Chtěl jsem upgradovat rsync
na verzi, co je v 8.2, jenže 8.2 má nové glibc (2.3 proti 2.2). Tak jsem
kromě rsyncu stáhnul i glibc a provedl upgrade. Měl jsem trochu obavy,
co se stane, když běžícím procesům pod rukama vyměním základní knihovnu,
ale zkusil jsem to a chvíli se zdálo, že je všechno OK. Pak mi ale
neodešel odesílaný email - sendmail ho vrátil s hláškou, že host not
found. Přitom ručně nslookupem se vše s cílovou doménou a mailserverem
zdálo být OK. [KMail se mimochodem dokonce tvářil, jako že se nemůže
spojit na SMTP na localhostu, když telnetem to přitom šlo.] Restartoval
jsem postupně sendmail i bind (resolvuju přes bind běžící na
localhostu), ale situace se nezměnila.

Problém se vyřešil restartem. Jaksi v obecné rovině celkem chápu, co se
dělo, v abstraktním slova smyslu... :-) Ale zajímalo by mě to
konkrétněji. Co ještě dalšího mohlo být na vině v případě toho
sendmailu, když jak sendmail, tak i bind jsem restartoval a nepomohlo
to? (Ten KMail bych neřešil.)

Další věc je, že jsem ještě před tím restartem zkoušel udělat zpátky
downgrade na původní glibc, ale rpm sletělo na segmentation fault. To
se, bohužel, restartem nevyřešilo - při pokusu o upgrade (nebo asi i
čistou instalaci) čehokoli sletí. Až se k tomu počítači příště dostanu,
asi udělám rebuild rpm databáze (doufám, že nebude celá v kýblu), ale
nemáte k tomu někdo jiný poznatek?

Díky za info!

--
Vašek Dvořák  <vdvo na vdvo.net>